Na internetu v současné době existuje celá řada obsahových farem, které ve velkém produkují články, které nejsou užitečné ani kvalitní a jejichž cílem je pouze umístit se na solidním místě v internetovém vyhledávači a mít tak velkou šanci na přilákání návštěvníků. Ti z takových stránek většinou odchází neuspokojeni, ale často přes reklamu, kterých jsou takové weby obvykle plné.
Google očividně s obsahovými farmami, ale i málo užitečnými weby obecně, došla trpělivost. Proto se rozhodl zásadnějším způsobem změnit svůj vyhledávací algoritmus. Výsledkem by mělo být, že obsahové farmy ve výsledcích zapadnou daleko za dobrými pozicemi. Na ně by se naopak měly dostat weby s kvalitnějším obsahem.
Velké obsahové farmy měly dosud algoritmy Google velice dobře vysledovány, a proto se obejvovaly na předních místech výsledků. To by se nyní mělo na čas změnit, otázkou však je, nakolik obsahové farmy dokáží zareagovat a novému algoritmu se přizpůsobit.
Google svůj algoritmus mění zhruba 500krát do roka, ovšem v drtivé většině případů se jedná o změny marginální. Tentokrát by se však proměna jen v USA měla dotknout zhruba 12% webů.
Na prohlášení Google už zareagovaly akcie společnosti Demand Media, která je považována za největší obsahovou farmu na světě, byť sama takové označení odmítá. Její akcie výrazně poklesly.
Zdroj: PCW