S trochou nadsázky se dá říct, že Google ví skutečně všechno. Většina lidí si ani nedovede představit, kolik stop, jež má Google k dispozici, v internetové síti zanechala. Mohou však být klidní. Tyto stopy jsou většinou bezcenné. Google ale stále více začíná pronikat do hlav lidí. Nyní se ukázalo, že tomu nejsou uchránění ani jeho zaměstnanci. Těch je kolem 20.000 a jde povětšinou o velmi kvalitní mozky, o které společnost dobře pečuje. Nyní si vytvořila speciální algoritmus, díky němuž dokáže zjistit, jak jsou jednotliví zaměstnanci vytížení a potenciálně spokojení se svým místem. To znamená jeden z hlavních důvodů, proč se mění pracovní místa.
Díky této nové metodě „se dá nahlížet do hlav spolupracovníků a ještě dříve než oni spočítat, že by mohli dát výpověď,“ říká Laszlo Bock, vedoucí personálního oddělení. Hodí se to samozřejmě k tomu, že personální oddělení může hasit potenciální roztržky a neshody ještě předtím než nastanou. Vyškolení nových kvalitních pracovníků by totiž firmu stálo hodně peněz. Teoreticky však tato metoda počítá i s tím, že nemotivovaní a nespokojení zaměstnanci, kteří nejsou kdovíjakým přínosem pro firmu, budou propuštěni ještě dříve, než by se k tomu rozhoupali. Pracně vybudovaný algoritmus firma tají, ale je možné, že ho bude licencovat i dalším podnikům.
Zdroj: WSJ