Google ukončil dohodu s Yahoo

Google se rozhodl ukončit reklamní partnerství s Yahoo, aby se vyhnul pozdější zdlouhavé tahanici. Tím zavedl Yahoo do krize, které v nedávné době mohla firma vyhnout uzavřením smlouvy s Microsoftem.
Martin Zachar 7. 11. 2008

Sdílet

Dohoda zavazovala Yahoo k poskytování reklam pro Google vyhledávač, za což měla dostat odměnu ve výši 800 miliónů dolarů za rok. Toto ujednání uzavřely obě firmy již v červnu, ale dobrovolně zdržovaly její skutečné zrealizování až do začátku října, kdy americké oddělení spravedlnosti vyhodnotilo při dohodě možný antimonopolní důsledek.


Google se vyjádřil v prohlášení: „Tím, že bychom pokračovali v ujednaných akcích, bychom nejen riskovali pozdější zdlouhavý spor, ale také poškození vztahů Google s jeho cennými partnery. Nejednalo by se jistě o dlouhodobý zájem společnosti Google ani jeho uživatelů a proto jsme se rozhodli ustoupit od onoho partnerství radši hned v počátcích.“

Takže od dohody se upustilo a Yahoo za to bolestivě zaplatilo. Nyní bojuje s finančním stavem, a proto se připravuje na zavedení plánu, který by měl snížit náklady firmy Yahoo až o 400 miliónů dolarů. Toto snižování zahrnuje i propuštění přibližně 10 procent svých zaměstnanců po celém světě.


Štěstí se mohlo přiklonit na stranu Yahoo, když chtěl Microsoft odkoupit část firmy nebo dokonce celé Yahoo. Microsoft nabízel 33 dolarů za akcii pro celou společnost na začátku tohoto roku. Zdlouhavé 3 měsíce trvalo období vyjednávání a veřejných prohlášení než se Yahoo rozhodlo k nějaké činnosti. Avšak po čtvrtletním rozhodování Yahoo oznámilo ukončení vyjednávání s Microsoftem a oznámilo možnou reklamní dohodu s Googlem. Dohoda byla téměř na konci projednávání, avšak zakročila vláda Spojených států amerických a tím jednání ukončila.
 

Autor článku