Google šije vyhledávání na míru

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Google poskytuje další vodu na mlýn všem kritikům, kteří tvrdí, že tato společnost toho o internetových uživatelích ví příliš mnoho. Nyní se chystá všem dopřávat vyhledávání na míru pomocí cookies.
David Sillmen 8. 12. 2009

Sdílet

O tom, že Google shromažďuje až příliš mnoho informací a neváhá jich využít ve svůj prospěch, se vedou sáhodlouhé debaty. Čas od času se ale objeví informace, kterou nelze označit jinak než jako vodu na mlýn všem kritikům. Z určitého úhlu pohledu se totiž skutečně jeví znepokojivě. A co na tom, že by vlastně měla přispět obyječným uživatelům k personifikovanějším výsledkům vyhledávání…

Google tak nyní začíná používat cookies na počítačích k tomu, aby vysledoval jejich vyhledávací vzorce a nabídl jim co možná nejlepší výsledky. A to i tehdy, když uživatelé nejsou přihlášeni ke svému účtu na Google.

„To, co nyní děláme, je rozšíření služby personifikovaného vyhledávání také pro nezalogované uživatele. Umožňuje nám to upravovat výsledky vyhledávání na základě 180 denní vyhledávací historie dotyčného,“ říká produktový manažer Google Matthew Kullick.

Jasné je ale také to, že vedle přesnějších výsledků vyhledávání technologie umožní také mnohem lepší cílení reklamy. I to může být pozitivní, jelikož přesná reklama je mnohdy hodnotnou informací. Kritici však brojí proti tomu, že Google už k takové činnosti nevyžaduje ani svolení, kterým může být třeba právě přihlášení se na účet.

Zdroj: PCW

Autor článku