Google si ponechává data uživatelů déle než má

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Nedávno vstoupil v platnost předpis Evropské komise, který říká, že společnosti provozující internetové vyhledávače, mají schraňovat získaná data po dobu šesti měsíců. Google si je hodlá ponechávat měsíců devět.
David Sillmen 15. 12. 2008

Sdílet

Viceprezidentka společnosti Google Marrisa Mayer se vyjádřila k nové reguli Evropské komise, která požaduje, aby společnosti stojící za internetovými vyhledávači, schraňovaly od uživatelů získaná data po dobu šesti měsíců. Podle Mayerové se však Google hodlá držet dosavadních standardů a uchovávat data přinejmenším devět měsíců. Nejde však prý o nějakou snahu špehovat lidi a dostávat se jim tak více do soukromí. Google jen chce více vyhovět aktuálním trendům, a proto potřebuje data zkoumat delší dobu.

V souvislosti se schraňováním citlivých dat se sice většinou mluví právě o Google, protože jde o největší internetovou korporaci, která má skutečnou moc a teoreticky by mohla data efektivně zneužít. Přes podezření se to ale zatím nikdy nepotvrdilo. Ovšem ani jiné na internetu působící firmy nemají v tomto směru čisté svědomí. Google se tak například nařízení Evropské komise blíží více než třeba Microsoft, který data skladuje dokonce rok a půl, nebo Yahoo, které si je drží po dobu třinácti měsíců. Microsoft prohlásil, že na šestiměsíční periodu přejde teprve tehdy, když tak učiní všichni jeho konkurenti.

Autor článku