Google rozjíždí vlastní Groupon

Společnost Google před časem zvažovala koupi projektu Groupon, který je nejznámějším světovým slevomatem. Tehdy vlastníci nabídku Googlu velkoryse odmítli. Google se ale nevzdal a obdobu služby Groupon nabídne nově v rámci projektu Google Offers.
David Procházka 22. 1. 2011

Sdílet

Google se o koupi Grouponu velmi snažil a nabídl za tuto akvizici i relativně vysokou částku, převyšující 6 miliard dolarů. Provozovatelé služby ale tuto nabídku odmítli a internetoví komentátoři se nestačili divit. Ještě více se ale podivili, když Groupon avizoval vstup na burzu a oznámil uvolnění akcií v hodnotě 15 miliard dolarů. To zda se vstup na burzu Grouponu vyplatí je ale otázka jiná. Google se po neúspěšné akvizici nevzdal vlastního slevomatu a nově nabídne službu Google Offers, která přináší klasický produkt hromadných slev. Jako platební systém hodlá Google využít již zavedený systém Google Checkout, se kterým se mohli čeští zákazníci setkat minimálně u služby AdWords.

 

Google chce službu provozovat celosvětově, s tím, že jednotlivým uživatelům bude e-mailem doporučovat slevy z dané zeměpisné lokace. To zda služba jako celek uspěje, záleží ve velké míře na skutečnosti, jak rychle se podaří Googlu službu zprovoznit. Již nyní má ale Google v různých zemích dostatek zaměstnanců na to, aby vznikly lokální pobočky propagující hromadné slevy v různých koutech světa. Google se také utká s národní konkurencí v jednotlivých zemích. K propagaci má ale mnohem lepší podmínky než kdokoli jiný. Je jisté, že reklamy na aktuální slevy budou provázet také vyhledávání, které je pro Google zatím stále byznys číslo jedna. Termín spuštění služby ještě nebyl blíže upřesněn.

Zdroj: DT

Autor článku