Hlavním klíčem pro analýzu bylo porovnání výsledků ankety Oscar z předešlých let s počtem vyhledávání daného výrazu v daném roce. Google tak stanovil systém, podle kterého zhodnotil, který film by mohl zlatou sošku získat v roce letošním. Nebudeme vás ale napínat, podle Google bude letos vítězem Oscara film The Social Network. Google tvrdí, že každoročně vyhraje zlatou sošku film, který za polesní rok zaznamenal největší nárůst zájmu v internetovém vyhledavači. V takovém případě jde o trendový film, který je všeobecně uznávaný a je o něj zájem.
Google veřejnosti také ukázal porovnávací grafy z minulých ročníků soutěže (viz výše uvedený obrázek). Pro účely propagace těchto aktivit byl zřízen také speciální web, kde lze vývoj v odhadech sledovat on-line. Kromě kategorie nejlepšího filmu jsou zde v rozbalovacím seznamu také další oblíbené kategorie filmové ankety. To, zda predikce společnosti Google byly opravdu správné, se dozvíme až na slavnostním předávání cen, které se bude konat 27. února 2011 v americkém Hollywoodu.
Zdroj: DT