Google po vzoru Apple spustil možnost předplatného

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Dva velcí rivalové na poli digitálního obsahu - Google a Apple - prakticky ve stejné době spustili službu pro vydavatele digitálního obsahu. V podstatě se jedná o možnost flexibilně prodávat předplatné.
David Sillmen 17. 2. 2011

Sdílet

Google spustil platební systém pro vydavatele digitálního obsahu ve středu, tedy pouhý den poté, co tak učinil Apple. Ten sice tento model poskytl již před dvěma týdny ve spojení s exkluzivními digitálními novinami The Daily, ale všem poskytovatelům obsahu je k dispozici teprve nyní.

Systém Google se jmenuje One Pass a umožňuje prodávat flexibilní přístupy k obsahu, a to například jen denní, případně je tu forma platby za jednotlivé články. Typičtější ale budou předplatné třeba na měsíc či na rok. Systém umožňuje také poskytovat nejrůznější slevy. Platby probíhají přes Google Checkout.

Apple v rámci App Store nabízí v podstatě to samé, byť v trochu méně flexibilní podobě. Větší rozdíl však je v poplatcích za systém. Apple si stále drží své sazby a i za tyto služby si účtuje 30% podíl. Google si strhává pouhých 10%.

Zdroj: PCW

Autor článku