Služba Google News si poměrně rychle vydobyla slušnou popularitu. Slouží v podstatě jako agregátor zajímavých zpráv z mnoha zdrojů. Na jednom místě tak uživatel najde prakticky vše, co potřebuje, aniž by musel procházet jednotlivé novinkové portály. Dosud to fungovalo bez problému. Google dostával zdarma obsah a na oplátku posílal na stránky agregovaného obsahu davy lidí, kteří se chtěli dozvědět více. Nyní si ale zadělal na problém. V americké mutaci Google News se totiž objevily reklamní bloky, na kterých Google vydělává nemalé peníze.
Problém je v tom, že z tohoto zisku nemíní nic vyplácet těm, od kterých bere obsah. V podstatě tak vydělává na cizích textech, respektive nadpisech a perexu. Google spoléhá právě na to, že se s tím vydavatelé smíří na základě toho, že jim přivádí nové návštěvníky. Ovšem nesouhlasné hlasy už se ozývají a do budoucna se dají očekávat větší problémy, a to s chystaným rozšířením reklam i na další jazykové verze Google News.
Zdroj: Mashable