Google provedl další velký obchod. Investoval 700 milionů dolarů do nákupu softwarové společnosti ITA, která je známá především tím, že provozuje technologii na vyhledávání letenek, z nichž má potom pochopitelně provize. Její systém momentálně využívá například i Bing od Microsoftu a další konkurenti Google. Ten po nákupu už oznámil, že smlouvy s partnery budou dodrženy. S ITA má ale Google plány především pro sebe.
Dosavadní vlastníci ITA podle zákulisních informací požadovali zprvu jednu miliardu dolarů. Google se tuto sumu podařilo stlačit o 300 milionů. Přesto jde o stále velmi významnou částku, která indikuje, že Google v této oblasti počítá se značnými zisky. Ačkoliv se to tak nezdá, podnikání s vyhledáváním nejlevnějších letenek není úplně jednoduché. Technologie totiž musí mít zvláštní vyhodnocovací mechanismy, aby dokázala pokrýt neustále se měnící tarify leteckých společností.
Dnes se prodá zhruba polovina všech letenek po internetu a odborníci počítají s tím, že tento poměr se rychle vychýlí ve prospěch webu. Google navíc letenky dokáže nabízet velmi efektivně širokému okruhu potenciálních zákazníků.
Zdroj: PCGH