Sociální sítě jsou tak široce populární, že do nich chtě nechtě musel vstoupit také Google, a to s vědomím, že do rychle jedoucího vlaku naskakuje na poslední chvíli, ne-li příliš pozdě. O službách, které nabízejí sociální sítě, se ve spojení s Google začalo vážně mluvit teprve před několika dny. A jak má tato společnost ve zvyku, s marketingem příliš neotálela a svůj Google Buzz rovnou spustila. Ten už byl integrován do e-mailových schránek uživatelů Gmailu, kteří jsou na něj navíc dost okatě upozornění a ani v menu se tato položka nedá přehlédnout.
Pokud jde o funkce, které Google Buzz nabízí, jedná se především o extrakt z Facebooku a Twitteru. Uživatelé tak mohou psát statusy a mikroblogy. Na začátek vám Google vytvoří seznam „followerů“ pomocí funkce Auto-Follow. Jedná se o lidi, s nimiž jste měli e-mailový kontakt, což nemusí být zrovna ideální filtr pro navazování užších kontaktů, ale budiž. Rovnou tu najdete také jakési doporučené statusy, které se vám zobrazí i od lidí, jež nesledujete, ale jejichž připomínky byly ostatními shledány jako natolik důležité, že by se měly objevit co největšímu množství lidí. To probíhá na základě speciálního algoritmus, jehož „přemýšlení“ si můžete zobrazit a dozvědět se, jak přišel k tomu, že vám zobrazí zrovna ten a ten status.
Google Buzz má i další funkce, může být například využit v kombinaci s Google Maps v rámci funkce geotagging. Je ale otázkou, zda dokáže konkurovat zavedeným službám, jako je Facebook či Twitter. Lidé mají obvykle nejraději všechny přátele pohromadě a především náskok Facebooku se tak bude Google smazávat velmi obtížně.
Zdroj: Google