Google dražší než Microsoft

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Značka Google je v současnosti dražší než ta, která patří k Microsoftu. Internetovému vyhledávači se poprvé podařilo zdolat metu 100 miliard dolarů. Technologické firmy jsou vůbec nejúspěšnější.
David Sillmen 8. 8. 2009

Sdílet

Každoročně zveřejnňuje společnost Milward Brown prestižní žebříček hodnoty značek, podle kterého se pak řídí například investoři. Značka má ale spíše teoretickou hodnotu, jež navíc může být velmi přelétavá a nemusí úplně korespondovat s hospodářskými výsledky firem. To dokládá i letošní žebříček, ve kterém Google poprvé překročil stomiliardovou hranici (v dolarech), byť jen o fous. Druhý Microsoft zůstal na 76 miliardách.  Přitom zisk má stále vyšší Microsoft, ale zrovna není na tak velké vlně zájmu jako Google a do budoucna se mu věří méně. I to hraje roli. Obě firmy tak dokázaly přeskočit takový kolos, jakým je Coca-Cola, jejíž značka má hodnotu 67 miliard dolarů.

Na 66 miliard dolarů si analytici cení hodnotu značky IBM (4. místo), která přitom mezi laiky zase tak silná není. Na šestém místě se umístilo Apple s hodnotou 63 miliard dolarů. Duel mezi Nokií a Blackberry vyznívá pro finskou společnost v poměru 35 vůči 27 miliardám. Hewlett Packard s 26,7 miliardami je pak hodnotnější než Intel s 22,9 miliardami. Příští rok ale může žebříček vypadat o poznání odlišně a pravděpodobně se do něj dostanou produkty Webu 2.0, například Facebook či Twitter.

Zdroj: PCW

Autor článku