Třetí rozměr je letos úplně všude a podle všeho začíná dobývat také internet. Celkem nezištně se do vytváření zázemí pro 3D na internetu pustila společnost Google. Ta odstartovala „open-source“ projekt Angle, jehož cílem je přeložit standard WebGL pro rozšířené grafické rozhraní DirectX 9. WebGL staví na OpenGL a umožňuje zobrazovat v prohlížeči trojrozměrné objekty. K tomu je však třeba ovladač OpenGL a pod Windows není toto rozhraní příliš rozšířené.
Projekt Angle by tak měl v podstatě především zajistit, aby si uživatelé nemuseli dělat žádné starosti s OpenGL ovladači. Angle vzniká u Google pod licencí BSD, díky čemuž se na vývoji mohou přes Google Code podílet všichni vývojáři, kteří mají zájem. V blogu si pak mohou vyměňovat zkušenosti. Těžko říct, zda třetí rozměr dobude také internet. Rozhodující zřejmě bude, nakolik přesvědčí svou přehledností a plynulostí zobrazování i na rozšířených integrovaných grafických kartách.
Zdroj: PCGH