Google Chrome se dočká add-onů

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Google se rozhodl pro podobnou strategii, jakou razí Mozilla v případě Firefoxu. Internetový prohlížeč Chrome tak bude otevřen kreativitě uživatelů, kteří pro něj budou moct tvořit přídavky.
David Sillmen 5. 12. 2008

Sdílet

Nejmladší internetový prohlížeč Google Chrome má další trumf v rukávu. Z jeho design dokumentu vyplývá, že bude do budoucna podporovat nejrůznější rozšíření, které by měly fungovat podobně jako velmi oblíbené add-ony pro Firefox. Ostatně, nedávno jsme informovali o jejich velkém úspěchu – celkem jich bylo staženo již přes miliardu. Evidentně tak mají co nabídnout. V případe Google Chrome zřejmě budou hodně podobné a pokryjí oblíbené parkety jako je vylepšení navigace, rychlejší download, přidání nových formátů a obsahů či práci se záložkami. Vyloučeny samozřejmě nejsou ani novinky – stále je co vymýšlet.

Hodně překvapivě jsou jmenovány také add-ony, které vyblokují reklamní bannery. Ty jsou velmi populární u uživatelů, ale pro provozovatele internetových stránek mají likvidační charakter. Navíc je podivné, když se něco podobného objevuje v design dokumentu Google, jehož příjmy jsou na reklamě postaveny. Každopádně, add-ony budou šířeny přes jednu centralizovanou službu, která obsáhne také „blacklist“, na němž se ocitnou škodlivá rozšíření. Prohlížeč by je pak měl automaticky deaktivovat v případě, že už byla nainstalována.

Autor článku