Ačkoliv vzbudila služba Street View, v níž Google nabízí nafocené ulice pro lepší orientaci, značnou kontroverzi, nedá se jí upřít stále větší užitečnost, na níž už si mohou zvykat i obyvatelé České republiky. Ovšem jen samotné nafocení ulic není levnou záležitostí, už vzhledem k obrovskému množství materiálu, který je třeba obsáhnout. A tak je zapotřebí najít nějaký obchodní model, na němž by mohl Google také prostřednictvím Street View vydělat. Coby přidružená služba je totiž Street View příliš drahé.
A zdá se, že obchodní model nabývá jasných kontur. Google si teď patentoval technologii zvanou „Claiming Real Estate in Panoramic/3D Mapping Environments for Advertising“. Ta by měla rozpoznat reklamní plochy v nafocených místech a dokázat na nich „promítat“ vlastní reklamu.
Je samozřejmě otázkou, jak to půjde právně ošetřit, jelikož bude zřejmě problematické promítat reklamu na plochách, které Google nepatří, byť budou zobrazeny jen virtuálně. Dalo by se však uvažovat o tom, že by se Google dohodl s inzerenty či poskytovateli reálného reklamního prostoru. S těmi prvními na tom, že jejich reklamy bude vysílat v aktualizované podobě, s těmi druhými třeba na virtuálním využití jejich ploch.
Zdroj: OS-Informer