Google a spol. se mají regulovat sami

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Trvalý problém s příliš mocnými internetovými společnostmi jako Google či Facebook bude napříště řešen samoregulací, která je podle amerických úřadů stejně efektivnější než regulace státní.
David Sillmen 6. 7. 2009

Sdílet

Aby unikl nevítané státní regulaci, rozhodl se americký internetový trh, kam spadají největší obři a který ovlivňuje i zbytek světa, že přistoupí na samoregulaci ve věci sbírání dat od uživatelů, sledování jejich chování na internetu či jejich oblíbených produktů. Tato moc, kterou v rukou třímají především největší internetoví hráči jako Google, Facebook či Yahoo, leží americkým úřadům v žaludku už dlouhou dobu. Obchodní komise (Federal Trade Comission) před nedávnem zatlačila a pohrozila státní regulací. Toho se dotyčné společnosti zalekly a přišly s konceptem samoregulace, která je i podle úřadů efektivnější. Jen je třeba ji dodržovat, na což bude čas od času posvíceno.

Nová nařízení by měla platit od roku 2010 a budou se týkat zhruba pěti tisíc společností, kromě výše zmíněných třeba i Disney, Microsoftu či Verizonu. Cílem je co největší transparentnost vůči uživatelům. Ti dnes často ani neví, že jsou data o jejich pohybu na internetu sledována a archivována. To se má změnit. Přibude upozornění o tom, že je jejich pohyb pod dohledem. Jak taková upozornění budou vypadat a zda budou dostatečně patrná, zatím není známo. Zároveň by měla být vytvořena jakási společná platforma, kde na sebe budou moci konkurenti žalovat v případě, že některý z nich nebude předpisy dodržovat, což pochopitelně konkurenci poškozuje.

Zdroj: PCW

Autor článku