Aby unikl nevítané státní regulaci, rozhodl se americký internetový trh, kam spadají největší obři a který ovlivňuje i zbytek světa, že přistoupí na samoregulaci ve věci sbírání dat od uživatelů, sledování jejich chování na internetu či jejich oblíbených produktů. Tato moc, kterou v rukou třímají především největší internetoví hráči jako Google, Facebook či Yahoo, leží americkým úřadům v žaludku už dlouhou dobu. Obchodní komise (Federal Trade Comission) před nedávnem zatlačila a pohrozila státní regulací. Toho se dotyčné společnosti zalekly a přišly s konceptem samoregulace, která je i podle úřadů efektivnější. Jen je třeba ji dodržovat, na což bude čas od času posvíceno.
Nová nařízení by měla platit od roku 2010 a budou se týkat zhruba pěti tisíc společností, kromě výše zmíněných třeba i Disney, Microsoftu či Verizonu. Cílem je co největší transparentnost vůči uživatelům. Ti dnes často ani neví, že jsou data o jejich pohybu na internetu sledována a archivována. To se má změnit. Přibude upozornění o tom, že je jejich pohyb pod dohledem. Jak taková upozornění budou vypadat a zda budou dostatečně patrná, zatím není známo. Zároveň by měla být vytvořena jakási společná platforma, kde na sebe budou moci konkurenti žalovat v případě, že některý z nich nebude předpisy dodržovat, což pochopitelně konkurenci poškozuje.
Zdroj: PCW