Že se Google pouští do prodeje hudby po internetu, to asi nikoho nepřekvapí. Tento internetový gigant se od svého vzniku neuvěřitelně rychle rozrůstá a nárokuje si jakýkoliv segment trhu byť jen trochu spojený s internetem.
Ovšem od Facebooku se distribuce digitální hudby zase tolik nečekala. Takový krok má ale jednoznačně svou logiku. Facebook je zatím financován pouze z reklamy, a teprve letos si na svůj provoz dokáže opravdu vydělat, byť potenciál má pochopitelně enormní. Jedna skladba by měla na Facebooku stát 90 centů a bude nabízena ve spolupráci s platformou pro digitální distribuci Lala.com. Jejích služeb ostatně hodlá využít také Google.
Google chce songy nabízet přímo z výsledků vyhledávání, čímž by se efektivita prodeje mohla zajímavě zvýšit. Za jednu skladbu si bude účtovat zhruba dolar (cca 17 Kč). Kromě toho Google prý bude spolupracovat také se službou ilike, která patří k MySpace.
Zdroj: PCGH