Gamescom 2010 do hloubky, část 1

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Hands-on dojmy Force Unleashed 2 a Gothicu 4 vám jistě přijdou k duhu. Radosti a strasti veletrhu Gamescom pro Hratelně letos končí a tak je čas podívat se pořádně zblízka, co všechno nám vývojáři o svých nových hrách prozradili.
Jiří Škrampal 20. 8. 2010

Sdílet

Novinářský den na Gamescomu může být pěkně hektický. Obzvlášť, když je redakční prezentační maraton one man show. Před podrobnějším pohledem na nejočekávanější hry několik perliček a zajímavostí.

  • Nový Star Wars trailer je zakončený obrovským Hadoukenem. Hadoukeny do Star Wars nepatří, nebo snad ano?
  • Dungeon Siege 3 opravdu nedělá Microsoft a za tuhle hříšnou myšlenku jsem byl náležitě potrestán trapasem u stánku Microsoftu.
  • A když jsme u trapasů, ve stánku Konami byla veřejně dostupná PS3 ukázka z Castlevania: Lords of Shadow. Vše bylo hezky přichystané, na zdech visely stylové dekorace, televize zářily do tmy a PS3 měly speciálně udělané držáky. Které neměly žádný otvor na větrání. Nikdo tak vlastně neví, jak dlouhé demo bylo, protože po maximálně čtyřech minutách PS3 zahlásila „system is too hot, please turn off PS3“, načež PS3 upadla do komatu.
  • Microsoft si postavil stánek z dílů, které použil v minulých letech. Zapomněl ovšem na nápisy a tak kolemjdoucí vítaly popisky na dveřích jako „Fable 2, Gears of War 2 nebo Halo: ODST“. Na stánek Microsoftu, i další zajímavosti, se můžete podívat v první várce fotografií.


Force Unleashed 2 – příjemné překvapení

První díl, který se v Ultimate Sith edici dočkal vydání i na PC, byla hra kritiky přijatá vlažně. Hráči jí ale milovali a stala se prodejním hitem. Tvůrci však neusnuli na vavřínech a hru vylepšili po všech stránkách. Nový styl Starkillera, kdy v každé ruce třímá jeden lightsaber, je opravdu povedený. Systém kombinací je opět intuitivní a boje dynamičtější. Při likvidaci Stormtrooperů bylo téměř cítit, jak se světelné čepele protínají skrz směšně slabá brnění.

Podstatná změna k lepšímu jsou quick time eventy, které bohužel nezmizely úplně, za to jsou ale dramaticky kratší. Aby to znovuoživený Starkiller neměl tak snadné, přibyly nové typy jednotek, které jsou schopné odolávat jak ranám z lightsaberu, tak útokům silou.
Poslední novinkou je speciální nabíjecí schopnost, která hlavnímu hrdinovi krátkodobě zvedne level všech skillů na maximum.

Příjemná zpráva je, že na rozdíl od prvního dílu, vyjde dvojka současně na  téměř všechny dostupné platformy, tedy Xbox 360, PS3, PC, DS a Wii. Zkrátka tůstanou jen majitelé PSP.

 

Arcania: Gothic 4 – PC vs konzole

Ve veřejné části si kdokoliv mohl vyzkoušet chystaný čtvrtý díl fantasy RPG ságy Gothic. Velmi nešikovně tam však vedle sebe byli PC a konzolová verze. Po prvním přiblížení k Xboxu 360, na kterém hra jela, jsem získal pocit, že mají buď špatně nastavený systém nebo špatné kabely k monitoru. V tak nízkém rozlišení hra prostě běžet NEMŮŽE. Hra byla tak zubatá a kostičkovaná, že to vypadalo, jako by ji chtěl někdo cenzurovat. Do očí bijící byl rozdíl oproti vedle běžící verzi pro PC.

Hra byla navíc plná chyb. Na civilisty nebylo možné útočit, ale mohli jste je zaměřit a střílet do nich z luku. NPC však měla nastavenu nesmrtelnost, což při troše trpělivosti vyústilo ve skupinu pobíhajících jehelníčků. U velkých komplexních RPG samozřejmě nejde v první řadě o grafiku, ale pevně doufám, že na odladění Xboxové verze se ještě pracuje.

Na konci náročného dne jsem se cítil uspokojení po dobře vykonané práci. Viděl jsem přece to nejlepší, co Gamescom nabízí. Rozhovor s kolegou ze Score mě ovšem vyvedl z omylu. To nejlepší mělo ještě přijít. Teprve druhý den jsem se totiž dostal na prezentace Ghost Recon: Future Soldier, Driver: San Francisco, Assassins Creed: Brotherhood, Bioshock Infinite, Dragon Age 2 a Zaklínač 2. Nejen o nich zítra v druhém dílu dojmů z Gamescomu.
 

Autor článku