Věřím, že Diablo 3 není třeba nijak zvlášť představovat. I když s neustálým odkládáním zájem lehce opadá, stále se jedná o jednu z nejočekávanějších PC her. Stejně jako loni, i letos byla na Gamescomu k dispozici hratelná ukázka hry a to dokonce pro širokou veřejnost. Nutno ovšem podotknout, že pro velice trpělivou veřejnost, protože fronta na patnáctiminutovou ukázku opět přesáhla čtyři hodiny.
Hra byla na výstavě tak populární, že dokonce i v novinářský den, kdy na výstaviště směli pouze zástupci médií, se na hru stála přibližně dvacetiminutová fronta.
V letošní demoverzi byla na výběr hned trojice charakterů, barbar, čaroděj a witchdoctor. A jelikož si ve třetím díle můžete zvolit pohlaví svého hrdiny, padla v rámci retro nálady volba na čarodějku, se kterou jsem ve dvojce strávil opravdu nezapomenutelné chvilky.
A vlna nostalgie se nesla i celou ukázkou, zasazenou v poušti. Grafika hry působí opravdu kouzelně a po zhlédnutí na vlastní oči musím přiznat, že nový styl hře opravdu sedí. Je fungujícím kompromisem mezi omalovánkovým zpracováním World of Warcraft a temným, na barvy střídmým stylem Diabla 2. Hra nepůsobí přehnaně stylizovaně. Fantasticky vypadají jemně zpracované animace nepřátel, kterých je na obrazovce většinou k vidění několik desítek. Obzvlášť reakce na vaše útoky a nespočet řádně krvavých animací smrti vypadá opravdu dobře. Znovu tak vyvstává otázka, jestli Diablo 3 dosáhne na rating, po kterém Blizzard touží, tedy T pro Spojené státy a 16+ pro Evropu.
Vlastní hraní odsýpalo velmi plynule. Hned na začátku jsem byl level 12 se slušnou výbavou a několika pěkně efektivními kouzly.
Defaultně jsem měl na levém tlačítku nastavený Spectral Blade (magický útok na blízko) a na pravém Arcane Orb (velmi pomalé projektily, které při zásahu nepřítele vybuchují). Po troše klikání jsem narazil na starou dobrou Frost Novu a jako primární útok si nastavil Arcane Orb.
Hra za čarodějku byla klasicky běhací, a když se hordy nepřátel dostaly moc blízko, nastaly potíže. V ten okamžik se hodila novinka v podobě kouzla Mirror Image, které vytvoří kopii čarodějky, která dokáže na chvíli odvést pozornost.
Kromě krvelačných pouštních ještěrů mi přišli dělat společnost i staří známí Fallen Ones i se svými šamany, kteří své malé nohsledy pumpovali podpůrnými kouzly. Na řadu se dostaly i jejich tužší varianty v podobě náhodně generovaných mini bossů.
Jediným drobným šrámem na kráse celé ukázky bylo mírné zaškubání v okamžiku nahrávání nových lokací, které se děje, stejně jako v minulosti, za chodu hry. Hardwarové nároky hry tak pravděpodobně nebudou zase tak extrémně nízké, jak se předpokládá a dá se očekávat větší náročnost na operační paměť.
Celkový dojem z třetího Diabla je hodně ve znamení nostalgie. Pobíhání po poušti se zdálo velmi povědomé, ale přesto čerstvé a neokoukané. Od doby Diabla 2 se zatím žádné hře nepovedlo docílit podobné nirvány akčních RPG. Třetí díl má v tomhle nakročeno správným směrem.
Na hře je samozřejmě cítit obrovský potenciál pro multiplayer, který bohužel bude bez podpory LAN. Podle dojmů z hratelné ukázky hra vypadala téměř před dokončením. To ale vypadala i minulý rok. Žádné oficiální datum vydání zatím nebylo stanoveno a dočkáme se pravděpodobně až v roce 2012.