Facebookové tlačítko "Like" změní vzhled

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Tlačítka, propojující webový obsah s největší sociální sítí Facebook, se denně zobrazí asi 22miliardkrát. To je skutečně úctyhodné číslo, které jen dosvědčuje, že drobný prvek dnes používá naprostá většina stránek a není vůbec nedůležitý.
Martin Tábor 7. 11. 2013

Sdílet

Již delší dobu se snad nenajde jediný zpravodajský server, který by se odvážil ignorovat potenciál sociálních sítí a své stránky neobohatil o vložená tlačítka pro sdílení, „lajkování“ apod. Zpravodajskými servery však pole působnosti těchto drobných, i když zajímavých a mocných, prvků zdaleka nekončí. V jednoduchosti lze říci, že embedovaná tlačítka sociálních sítí dnes nalezneme vlastně všude a tzv. tlačítko „Like“ má dokonce svůj vlastní článek i na anglické Wikipedii. Tím spíše stoupá na důležitosti i jeho vzhled, který byl doposud poměrně konzervativní a dlouhou dobu se vlastně opravdu nijak nezměnil.

Facebook – nová sada tlačítek pro weby

Základní sada tlačítek Facebooku se pak skládá z pověstného tlačítka Like (To se mi líbí) a Share (Poslat/Sdílet), případně jejich kombinace. Podle obrázku výše jsou pak od každé varianty dostupná tři provedení. Tak to bylo a pravděpodobně i bude, avšak změna designu je poměrně výrazná. Nová „tlačítka“ se od starých liší dvěma zásadními věcmi, přičemž zaprvé se jedná o sjednocení vzhledu všech variant a zadruhé o to, že nové prvky jsou mnohem výraznější. Dříve se např. zásadně lišila podoba tlačítek Like a Share, ale u dalších variant nebyla stejná ani ikonka, kterou někdy zastupovalo logo Facebooku a jindy zase zdvižený palec. Jak je vidět z přiloženého obrázku, nová sada působí již zcela homogenně a na webu bude navíc určitě nepřehlédnutelná.

Zdroj: facebook.com

Autor článku