Facebook je bezesporu jedním z nejperspektivnějších internetových projektů. Způsobů, jak na bezplatně založených sociálních účtech uživatelů vydělat, je skutečně mnoho, avšak americká firma v současnosti spustila novinku s názvem „prioritní pošta“. Tu si potenciální zájemci již vědomě zaplatí zcela ze svého, což je viditelný posun od zpoplatňování jistých reklamních služeb pro firmy k poplatkům, určeným pro masové soukromé uživatele. Kdyby časem opravu došlo k nutnosti, platit za členství na sociální síti, Facebook by si značnou část uživatelů jistě stále udržel. Vše bude totiž záležet pouze na dostupnosti a kvalitě konkurence.
Facebook – ilustrační obrázek
„Prioritní pošta“ se týká textových zpráv, které člen Facebooku směřuje osobě, již nemá v seznamu svých kontaktů (ve facebookovské terminologii tedy – „přátel“). Taková zpráva se v současné době objeví adresátovi ve složce „Další“, kterou většina uživatelů nekontroluje a vzkazu si tak ani nemusí všimnout. Když si uživatel zaplatí, zpráva bude doručena stejně jako jeho vlastním kontaktům.
Zatím není zřejmé, jak si Facebook známé osobnosti cení
Hlavní a velmi zajímavou věcí je však něco zcela jiného. Facebook u ceny „prioritní pošty“ velmi rozlišuje, komu je zásilka určena. Např. zpráva editorovi redakce BBC může vyjít v přepočtu na 30,– Kč, avšak známější osobnosti též na několik set korun. Algoritmus pro výpočet ceny prý zohledňuje např. počet fanoušků, avšak řada kritérií není veřejná. Facebook „priority message“ začal testovat na konci roku 2012 v rámci USA a teprve nyní zpoplatněnou službu pomalu rozšiřuje i do dalších zemí.
Zdroj: allfacebook.com