Mluví-li se v médiích obecně o sociálních sítích, má se pochopitelně na mysli především Facebook, který svou nejpočetnější uživatelskou základnou představuje možná nejlepší internetovou platformu pro masové (i selektivní) šíření informací mezi populaci i její názorové ovlivňování. O to důležitější jsou sociální sítě pro komerční subjekty, které si na Facebooku, Twitteru nebo i Google+ zakládají své vlastní oficiální firemní profily.
Pravidla Facebooku – ilustrační obrázek
Ty poté buď slouží částečně jako komunikační kanál, avšak pochopitelně ve velké míře jako nástroj čistě marketingový. Po příchodu nového profilu Timeline se u soukromých i firemních profilů objevil velký obrázek v záhlaví, který však dle dosavadních pravidel nemohl sloužit k reklamním účelům. Nesměl tedy obsahovat reklamní slogany, propagovat konkrétní produkty, „nutit“ návštěvníky ke kliknutí na tlačítko „To se mi líbí“, sdílení s přáteli apod.
Aktuálně zůstalo v platnosti pouze jedno z dosavadních omezení – text v obrázku smí zaujímat max. 20 procent plochy. Na mnoha profilech se tak jistě brzy začneme setkávat přímo v rámci „Úvodní fotky“ s „výhodnými cenovými nabídkami“ a vůbec vším, co je jinak běžně známé z reklamních bannerů apod.
Zdroj: insidefacebook.com