Facebook testuje novou koncepci statusů

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Oblíbenou komunitní síť Facebook možná brzy potkají poměrně výrazné změny. Odstartovalo totiž testování zobrazování a kontroly statusů, fotek, linků či videí. Uživatelé by díky tomu měli mít větší šanci ovlivnit, kdo je uvidí.
David Sillmen 29. 6. 2009

Sdílet

Společnost stojící za nejoblíbenější komunitní sítí Facebook ohlásila start betatestu nové koncepce kontroly nad Statusboxem (Publisher). Tedy prakticky nad vším, co na síti sdělujete, tedy statusy, zprávami, fotkami, linky či videi. U každého jednoho příspěvku je tak možné rozhodovat o tom, k jakým očím se dostane a jakým zůstane utajen. Možnost viditelnosti se dá omezit na přátele, přátele vašich přátel, celé sítě v rámci určité platformy nebo dokonce rovnou na celý internet. Také skupinám, které jsou po re-designu Facebooku definovatelné, můžete updaty zpřístupnit.

Betatestování je zatím zpřístupněno pouze těm, kdo mají v nastavení nastaveno zobrazování updatů všem. Konkrétní termín, kdy bude celá záležitost uvedena do ostrého provozu, zatím stanoven nebyl. Mluvčí Facebooku nicméně oznámila záměr funkci, byť v betatestu, co nejrychleji zpřístupnit co nejvíce lidem. Od nových kontrolních možností si provozovatelé slibují, že uživatelé budou své profily plnit ještě více než doposud. Možnost okamžitě nastavit, komu se zpráva zobrazí by podle nich měla zlomit i poslední zábrany. Na druhou stranu se dá očekávat, že se k většímu množství obsahu dostane méně lidí. Každopádně se tímto způsobem dají docela jednoduše oddělit třeba pracovní a soukromé kontakty.

Zdroj: PCW

Autor článku