Sociální síť Facebook je v současné době stále bezkonkurenčně největší službou svého druhu. To s sebou pochopitelně přináší poměrně značný potenciál pro uskutečnění dalších zajímavých projektů, z nichž se vedoucí osobnosti Facebooku aktuálně rozhodli zrealizovat vlastní vyhledávací službu. Ta bude spolupracovat i s mírně přehlíženým Bingem od Microsoftu, avšak stane se zcela svébytnou službou, která nabídne oproti současné konkurenci mnoho nového. Vyhledávač s názvem Graph Search má tak představovat skutečně vážnou konkurenci např. i pro Google či profesní síť LinkedIn. Nejen Mark Zuckerberg si je vědom obrovského potenciálu, který vyplývá z více než jedné miliardy uživatelů „jeho“ sociální sítě, a z něj chce nový vyhledávač Graph Search těžit naplno.
Ilustrační obrázek
Obsah a aktivitu uživatelů lze totiž skvěle využít pro zajištění vysoké relevantnosti výsledků, a to dokonce personalizovaně pro konkrétní osobu. Navíc půjdou výsledky dobře filtrovat za pomoci nejrůznějších parametrů a nově tak nebude žádným problémem vyhledat např. nejlepší kavárnu v okolí podle hodnocení lidí v určité věkové kategorii a s určitým dosaženým stupněm vzdělání. Díky vyhledávání kontaktů bude navíc nová služba pravděpodobně vážnou konkurencí i pro LinkedIn. Pakliže dodáme, že zmíněné parametry vyhledávání půjde zadávat běžným jazykem (jako u Apple Siri), namísto složitých operátorů či nástrojových lišt v případě Googlu, má Graph Search relativně velkou naději nejen na úspěšný start.
Zdroj: fudzilla.com