Jako by Facebook už tak neměl dost problémů s ochranou privátní sféry svých uživatelů. Teď se k tomu ještě přidala reportáž ekonomického listu Wall Street Journal, která nabízí pádné důkazy o tom, že Facebook a další sociální sítě, jako MySpace nebo Digg, sdílely osobní data uživatelů s inzerenty, aniž by uživatele požádaly o souhlas. Data prý obsahovala jména uživatelů, jejich přihlašovací údaje a další informace, které umožnily společnostem, jako je Googlem vlastněný DoubleClick, identifikovat jednotlivé profily.
Některé z těchto sociálních sítí, mezi nimi i Facebook a MySpace, s tímto sdílením přestaly poté, co je Wall Street Journal požádal o vyjádření. Toto podezření tu bylo přitom nejpozději od sprna loňského roku, kdy s ním přišla skupina amerických vědců. Facebook přitom ve sdílení zacházel dále než ostatní. Když uživatel kliknul na některou z reklam, síť poskytla inzerentovi o uživateli informace. Zadavatel reklamy tak v podstatě věděl, kdo na jeho reklamu kliká. To jsou cenné informace, které se dají zužitkovat, zároveň ale zasahují do privátní sféry uživatelů.
Zdroj: Arstechnica