Facebook předehnal Google. Je navštěvovanější

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Zdá se to být neuvěřitelné, ale Facebook ve Spojených státech amerických skutečně v návštěvnosti předehnal Google, který platí za internetového giganta. Zbytek světa zřejmě bude následovat.
David Sillmen 20. 3. 2010

Sdílet

Google je pro mnohé symbolem internetu. A přesto už na nejdůležitějším severoamerickém trhu není nejnavštěvovanější. Předehnal ho Facebook, služba, která funguje teprve několik let a zatím nemá ani přesvědčivý byznys model, kterým by svému majoritnímu majitelu Marku Zuckerbergovi a dalším investorům vydělal větší peníze.

Statistiky z minulého týdne ukazují, že na Facebook přišlo 7,07% Američanů připojených k internetu. Pokud jde o Google, bylo to o něco méně – 7,03%. Je třeba dodat, že se jedná o homepage. Kdyby se počítaly všechny služby pod Google, měl by tento gigant stále navrch. Facebook však zatím nemá takový záběr, a tak je férovější porovnat to, proč se na oba weby chodí především. To znamená na Google vyhledávat a na Facebooku se virtuálně stýkat s přáteli.

Když Google před několika týdny spouštěl komunitní službu Buzz, kdekdo si říkal, proč to vlastně dělá. Vždyť Facebook mu také nekonkuruje ve vyhledávání. Jenže Google si dobře, i když zřejmě příliš pozdě, uvědomil, že na internetu určuje směr ten největší. Sám Google ví, že tu funguje jakýsi bonus pro vůdce trhu, který se pak nějakou dobu jen těžko dohání. Poslední roky byl premiantem právě Google a až donedávna se zdál být nezastavitelný. Nástup Facebooku ale opět potvrzuje, jak vrtkavá je internetová štěstěna.

Tato aktuální čísla jistě ani zdaleka neznamenají konec Google, dokonce mu nezpůsobí ani problémy. Jsou však potvrzením trendu, který vlastníkům a manažerům Google jistě přidělá nejednu bezesnou noc.

Vždyť Facebooku se otevírají obří možnosti. Má více jak 400 milionů aktivních uživatelů, kteří ho využívají v tak osobní věci, jako je kontakt s přáteli. Když by se na Facebooku najednou objevil vlastní vyhledávač, emailový klient a další služby, nikdo by se nemohl divit. Lidé mají rádi vše na jednom místě a Facebook tak má šanci stát se novou, časem možná hlavní bránou k internetu.

Zdroj: PR

Autor článku