Představitelé největší sociální sítě uvažují, že by se zařadili mezi subjekty, které poskytují ve veřejných objektech, jako velká nákupní centra, bezdrátové internetové připojení zdarma. Přístup k internetu by měl být víceméně plnohodnotný a po připojení ke konkrétnímu Wi-Fi hotspotu poskytnout možnost zobrazení jakékoli webové stránky, avšak až po zalogování do dané sítě právě pomocí svého Facebook účtu. Celý projekt by měl být po technické stránce realizován zřejmě pomocí speciálně upravených routerů. I když nejsou známy všechny detaily, je zřejmé, že daný krok není od známé firmy čistě altruistický, nýbrž detailně promyšlený obchodní plán.
Wi-Fi router – ilustrační obrázek
Jak chce Facebook na realizaci připojení zdarma vydělat, tedy zatím není jasné, avšak nějaký mechanismus firma určitě naplánovaný má. Těžko usuzovat, jestli nutnost přihlášení pomocí osobního profilu přinese Facebooku nějaké značné množství aktivních uživatelů navíc (spíše by mohl vzrůst počet účtů falešných), ale každopádně by tak aktuálně největší sociální síť mohla získat o svých současných uživatelích mnoho zajímavých informací navíc. Ty lze později použít např. pro reklamní účely. Rentabilita celého projektu by mohla spočívat např. i v tom, že by se uživatelům po příhlášení zobrazovaly reklamy od lokálních subjektů, které mají své pobočky právě v dosahu daného hotspotu.
Zdroj: cnet.com