Společnosti Facebook a Zynga oznámily, že uzavřely pětileté partnerství. Stalo se tak po týdnech dohadů, ve kterých se diskutoval i rozchod obou firem. Nakonec ale zjevně zvítězily pragmatické počty, protože jak Facebook, tak Zynga dobře vědí, že se (zatím) potřebují, aby mohly využívat aktuální potenciál.
Zynga tak nakonec přistoupila na účast v programu Facebook Credits, k čemuž se dlouhou dobu zdráhala. Jde o to, že nově půjdou všechny platby, takzvané mikrotransakce, které Zynga kasíruje v rámci svých her na Facebooku, přes platformu, jež automaticky strhává 30%, které jdou do kapsy Marka Zuckerberga a spol.
Na to, jak dramatické byly rozhovory obou firem, je konečné stanovisko velmi nadšenecké z obou stran, jak už to bývá u podobných prohlášení zvykem. Nakonec, jak Zynga, tak Facebook přemýšlejí o vstupu na burzu a nechtějí zbytečně odrazovat potenciální investory ventilováním svých sporů, které ale v jisté rovině jistě jen tak nezmizí.
Ostatně, nepadlo ani slovo o tom, že by se Zynga vzdala svého nového projektu Zynga Live. Ten bude zjevně dále rozvíjen a umožní firmě, aby se postupně osamostatňovala. Smlouva na příštích pět let je ještě oboustranně výhodná, protože teď ani jedna ze stran nemá za partnera adekvátní náhradu. Ale kdo ví, co bude, až smlouva vyprší, nebo ji někdo vypoví.
Nakonec, už skutečnost, že Facebook a Zynga svou dosud neinstitucionalizovanou spolupráci musí potvrzovat smluvně na dobu určitou, nevypovídá o ideálních vztazích, jakkoliv se oba subjekty snaží, aby to tak vypadalo.
Zdroj: Techcrunch