eBay se bude opět měnit

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Nejpopulárnější aukční server eBay jakoby nemohl najít svou tvář. Sice se mu stále daří, ovšem obliba u uživatelů klesá, a tak se vedení snaží server opět nastartovat. Často přitom mění strategii.
David Sillmen 16. 3. 2009

Sdílet

Nedá se říct, že by byl aukční server eBay v problémech. Stále jde o velice úspěšnou továrnu na peníze a oblíbenou platformu pro obchod všeho druhu. Ovšem už se nedaří tolik jako v minulých letech a vedení si s tím evidentně neví příliš rady. Jednou míří tam, podruhé zase onam. Jakoby se z chaotičnosti stala jeho strategie. Tomu napovídá i nejnovější prohlášení CEO firmy Johna Donahoa. Ten se nechal slyšet, že se internetový aukční dům bude ve větší míře věnovat opotřebovanému zboží (klidně jen trošku), sezónním produktům a také věcem, které se v maloobchodním prodeji z nějakého důvodu nepodařilo rozprodat, tedy přebytkům.

S tím souvisí také odsunutí takzvaného „Marketplace“, jež se věnovalo zcela novým věcem, do pozadí. Přitom loni tento sektor vydělal 1,28 miliardy. Nezabránil však tomu, aby se celý eBay ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku oproti stejnému období roku předloňského nepropadl o nepříjemných 16%. Zisk klesl dokonce o 31%. Změny jsou tedy možná potřeba, na druhou stranu – pravidelní uživatelé se začínají bouřit ohledně neustálých změn koncepce. Uvidíme, jak tato rozpolcenost dopadne a zda se eBay podaří udržet si svou pozici.

Zdroj: Wall Street Journal

Autor článku