Mezi největšími a nejznámějšími cloudovými službami se snad nenajde jediný hráč, který by čas od času neměl ten či onen technický problém. Alespoň dle našeho subjektivního hodnocení je na tom však Dropbox vůbec nejhůře. Zpravodajské servery jsou zkrátka plné nejrůznějších článků o tom, jak Dropbox vinou „malého“ technického nedopatření zpřístupnil veškerá soukromá data veřejnosti (několik hodin bylo možné příhlášeníí do všech účtů zadáním libovolného hesla) či jeho uživatelé o některé své soubory přišli. Všechny tyto velké aféry však jedna z nejznámějších cloudových služeb přežila poměrně bez následků a i nadále se může chlubit obrovským počtem uživatelů.
Dropbox – ilustrační obrázek
Tentokrát prodělal Dropbox v noci z pátku na sobotu našeho času několikahodinový výpadek, ke kterému se nejdříve na Twitteru jako autor přihlásila jistá hackerská skupina. Jak uvádí oficiální „omluvný“ příspěvek společnosti Dropbox, pravda je však někde jinde. Ve zkratce nešlo o nic jiného, než nepozornost, nekompetentnost či zkrátka souběh okolností, který zapříčinil, že při upgradu serverů na nový operační systém použili technici chybný skript. Na základě toho následně proběhla reinstalace OS i na těch serverech, které byly aktuálně používány a vytíženy jistými úlohami. Naštěstí alespoň nedošlo přímo k ohrožení dat uživatelů, jelikož databáze na příslušných serverech zajišťovaly „jen“ služby jako některé funkce API, sdílení či zálohování fotografií apod. Ani tak ze všeho rozhodně nevyplývá, že by měli uživatelé PC opustit staré zlaté pravidlo, jež říká „cosi“ o zálohování souborů na více různých médií.
Zdroj: pcworld.com