Finanční krize tvrdě dolehla i na některé technologické firmy. Jako ideální příklad může posloužit americký Dell. Ještě před několika lety suverénní dvojka na trhu s počítači, notebooky a servery. Dnes společnost, která se dostala do hlubších problémů, než jaké byly před časem vůbec představitelné. Dell je znám tím, že prodává dražší výrobky než konkurence, jelikož je to zkrátka „značka“. Ovšem právě na takové společnosti krize dolehla nejvíce. Zákazníci jako první omezili luxusnější zboží a hledají levnější alternativy. Dellu tak výrazně poklesl odbyt a tím i příjem.
Ovšem vedení Dellu nechce ponechat nic náhodě, a tak situaci rázně řeší. Výraznějšímu poklesu zisku zabránilo propuštěním více jak 2200 zaměstnanců. Díky tomu se firma i ve třetím čtvrtletí udržela v plusu 727 milionů dolarů, což je ale i tak pokles o pět procent.
A jak se vyvíjely jednotlivé segmenty? Nejpostiženější jsou stolní počítače, jejichž prodeje klesly o 14%. Rovněž obchod se servery se dostal do mínusu, a to o 5%. Zato notebooky potvrdily, že je o ně stále větší zájem, i když nárůst je menší než v minulých obdobích, konkrétně + 3%. Dell si však stále drží druhou pozici na trhu s podílem 13,6%, zatímco jeho největší konkurenti Hewlett-Packart a Acer zaznamenaly 18,4%, respektive 12,5%.