Jak se zdá, autoři druhého dílu vzali Dead Space z úplně nového konce. V rozhovoru pro CVG výkonný producent, Steve Papoutsis, potvrdil, že v druhém díle bude skutečně hlavní hrdina hry Isaac Clarke mnohem více mluvit. Stejně tak potvrdil, že loď jménem Sprawl, na níž se bude Dead Space 2 odehrávat, bude vypadat jako jedno rozlehlé velké město. Nemáme tak nadále počítat s klaustrofobickými koridory prvního dílu.
Zároveň bude hra více zaměřená na akci a používání teleportačního zařízení. Budeme moci manipulovat s předměty, které budou mít ke všemu lépe provedený destrukční model, takže nás čeká užívání si pořádného ničivého šílenství.
Papoutsis dokonce zmínil, že půjde více využívat utržené končetiny nepřátel k likvidaci našich protivníků.
Jak takhle posloucháme, o čem druhý díl bude, nemůžeme si pomoci, ale trochu v nás rostou obavy. Ne snad, že by druhý díl byl špatný, ale spíš, že to bude něco naprosto jiného. Tíživá atmosféra temných koutů Ishimiry, zadumaný tichý hrdina a strach, který převládal nad akcí bude jednoznačně něco, co nám už teď chybí.
Máme tak pocit, že chlapci z Visceral Games tak úplně nepochopili, v čem byl samotný Dead Space tak skvělý. Navíc poté, co odešli jeho dva hlavní tvůrci, tedy Glenn Schofield a Michael Condrym kteří si založili vlastní studio (Sledgehammer Games) se zdá, jako by sami vývojáři druhého dílu lehce tápali, jakým směrem hru posunout.
Steve Papoutsis ovšem v rozhovoru tuto záležitost zcela nepřekvapivě odmítnul se slovy, že udělat dobrou hru vyžaduje více než jen dva dobré lidi a že většina původního týmu jinak na hře dělá.
No, nechme se překvapit.
Zdroj: joystiq.com