Cuil.com - zabiják Googlu - definitivně selhal

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
120 miliard indexovaných stránek a bývalé elitní osobnosti Googlu. To byly informace, které dostaly vyhledávač Cuil na výsluní v době jeho spuštění. Silná slova hovořila dokonce o konkurenci pro Google, jaká je ale skutečnost?
Roman Polášek 28. 12. 2008

Sdílet

S velkou slávou byl světu představen na konci července vyhledávač Cuil, který měl konkurovat dokonce i samotnému Googlu. Cuil ihned po svém uvedení na sebe strhl pozornost většiny počítačových magazínů. Padala silná slova, hovořilo se o novém velkém hráči na trh a vyzdvihován byl obrovský počet zaindexovaných stránek.

Úvodní strana vyhledávače Cuil

O vývoj ohledávače Cuil se staralo více než 30 elitních vývojářů, kteří byli většinou bývalými zaměstnanci Googlu a předními odborníky na vyhledávání. Projekt byl velmi štědře financován a jeho vznik byl podpořen 33 miliony dolarů. Cílem vývojářů bylo vytvořit ještě lepší vyhledávač. Vsadili na velký počet indexovaných stránek a rovněž na sémantické pojetí, které slibovalo relevantnější výsledky a významným způsobem se mělo lišit od systému, který používá samotný Google.

Jak ale čas ukázal, Google, ani nikdo jiný, se bát nemusel. Cuil se svezl po vlně slávy a téměř okamžitě upadl v zapomnění. V době svého uvedení sice zaznamenal enormní nárůst, jenže ihned po něm následoval pád, ze kterého se již Cuil na své dobyté pozice vrátit nedokázal.

Vývoj podílu Cuil jde strmě z kopce

Je opravdu Cuil tak špatný? Není, ovšem nedokázal si uživatele udržet a relevance vyhledávání nebyla zdaleka tak dobrá, jak bylo slibováno. Mnozí si také stěžují na nepřehlednost zobrazených výsledků vyhledávání. Teď už se mohou jen investoři ptát, zda zmiňovaných 33 milionů dolarů bylo dobrou investicí.

Autor článku