Co jsme hledali skrz Google v roce 2014?

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Rok 2014 je nenávratně pryč, ale právě proto se můžeme v klidu zamyslet, jaký rok jsme vlastně prožili. Na to si asi musí odpovědět každý sám, leč níže se dozvíte alespoň to, jaký byl rok 2014 z pohledu nejvyužívanějšího internetového vyhledávače.
Martin Tábor 5. 1. 2015

Sdílet

V 21. století by šlo říci, že trendy ve vyhledávání na internetu jsou i jistým zrcadlem doby. Zvláště pak, jde-li o nejpoužívanější vyhledávač světa s miliardami zadaných výrazů. V tomto množství a národnostním složení již zkrátka lze vytvořit statistiky, které o něčem vypovídají. Společnost Google se o toto stará již mnoho let a každoročně uvolňuje přehled žebříčků a trendů za minulý rok pod názvem Zeitgeist.

 

Google Trendy v roce 2014

 

Pojďme se tedy podívat, jak vypadají nejzajímavější statistiky za rok 2014 z pohledu naší kotliny a naopak i celého světa. Pakliže budeme řešit pouze zadané textové výrazy, v Googlu již tradičně vedou názvy nejznámějších webů, jelikož uživatelé skrze Google hledají správnou adresu. Avšak trendy odpoví, které weby těmi "nejžádanějšími" vlastně jsou:

 

Pořadí Svět Česko
1. facebook seznam
2. youtube facebook
3. google praha
4. free google
5. you youtube
6. hotmail překladač
7. yahoo se

Nejčastější dotazy pro Google v roce 2014 (zdroj: google.com/2014)

 

Jak můžete vidět, v případě ČR je zajímavý výskyt hlavního města na třetí příčce. Trochu jsme zapátrali a zjistili, že ze sousedních států je na tom podobně jen Rakousko. Vídeň (resp. "wien") tam drží dokonce první příčku. Slovensko, Polsko, Německo, ale ani USA či třeba Spojené království svá hlavní města tolik "neupřednostňují".

 

Pořadí Svět Česko
1. ebola pixwords
2. world cup 2014 mapy google
3. iphone 6 kinotip
4. frozen mapy
5. aliexpress překladač google
6. olx google maps
7. traductor google maps

Kategorie tzv. Největších skokanů roku 2014 (zdroj: google.com/2014)

 

Kategorii největších skokanů obsazují výrazy, které za poslední období zaznamenaly největší nárůst v počtu vyhledávání. Zde se již bohužel promítla světová epidemie eboly a s tímto pojmem se tak setkáme na předních místech i v dalších statistikách Googlu - např. ve speciálních kategoriích. Právě nejhledanějším dotazům v jednotlivých oblastech je Googlem věnována velká pozornost a tyto statistiky jsou také možná nejvíce vypovídající. Ostatně, posuďte sami:

 

Nejhledanější dotazy v ČR za rok 2014 v jednotlivých kategoriích

Některé uvedené výsledky mohou skutečně překvapit a některé jen potvrzují aktuální trendy ve světě technologií apod. Jistý obrázek o české populaci, ať už sociologický či jiný, si lze však udělat třeba i z žebříčku "nejoblíbenějších" médií nebo dotazů ve spojení se slovem "jak". Ať je to jak chce, nezbývá než věřit, že největším světovým skokanem roku 2015 bude mnohem příjemnější pojem než "aktuální" ebola.

Zdroj: google.com

Autor článku