Na Twitteru se objevila zpráva spolu s několika fotkami, které se od té chvíle lavinovitě šíří internetem. Fotografie mají doložit praktiky některých výrobců mobilních aplikací, kteří si jsou ochotni zaplatit vytvoření falešného ratingového profilu jejich díla. Někdo by si možná marně lámal hlavu nad tím, jak prolomit obranné prvky App Storu či jak zmanipulovat stovky lidí za pomoci pokročilého sociálního inženýrství, ale vynalézaví Číňané zřejmě přišli s řešením sobě vlastním. I přes zjevnou jednoduchost se zdá, že by zobrazený postup mohl skutečně fungovat a v případě nových aplikací s malým počtem hodnocení být i velmi efektivní.
Jedna z kompromitujících fotografií
Na fotkách je jakási manufaktura, kde mladá asijská dívka sedící v teplém oblečení s jednou rukou ukrytou před chladem ovládá stovky iPhonů připevněných k dřevěné desce. Každý z těchto iPhonů se přitom App Storu jeví jako samostatný uživatel. Pakliže se skutečně tyto praktiky dějí v masovém měřítku, měli by se např. všichni zadavatelé reklamy zamyslet, jak jsou jejich vynaložené prostředky účelné. Samozřejmě není v tomto konkrétním případě jisté, zda nejde o hoax, avšak uvedený „business“ by do asijského prostředí poměrně zapadal.
Stovky „připravených“ mobilů Apple iPhone
Již z dřívějších dob jsou známy např. „armády“ Indů, jejichž celodenní náplň práce spočívala jen v přepisování strojově neprolomitelných kódů Captcha. Nakonec – poměr ceny „misky rýže“ denně a výkonu jednoho takového dělníka je možná lepší než provoz výkonného serveru. Příšlušník západní civilizace se tak může přesvědčit, že život v Asii není pouze o (občas padajících) textilních továrnách se špatnou statikou a nulovou požární bezpečností.
Zdroj: softpedia.com