Český Google zkvalitňuje vyhledávání

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
V pátek nasadil Google nový vyhledávací algoritmus s názvem Panda. Ten by měl poskytnout lepší výsledky u cca 6 až 9 procent hledaných výrazů. Stalo se tak po několika měsících, kdy byla "Panda" dostupná pouze pro angličtinu.
Martin Tábor 14. 8. 2011

Sdílet

Google na svém blogu v pátek informoval o integraci vyhledávacího algoritmu Panda do českého prostředí. Vyhledávání v angličtině přitom zmíněným algoritmem disponuje již od února letošního roku a je tak možné odhadnout, že v celosvětovém měřítku došlo ke zlepšení asi u 12 procent hledaných termínů. To lze označit za poměrně výrazný úspěch. Po důkladném otestování se tak Google rozhodl pro implementaci algoritmu i do cizojazyčných prostředí včetně češtiny. V českém internetu by měl nový algoritmus odlišně zpracovávat maximálně 9 procent dotazů.

Google.cz

I přes mediální boom alternativních vyhledávačů zaujímá Google v celosvětovém měřítku nesporně majoritní podíl. Google poskytuje vyhledávací služby více než 90 procentům uživatelů internetu. Hned v závěsu za ním se nachází Yahoo! s necelými čtyřmi procenty a následuje Bing od Microsoftu, jenž má v současné době statisticky o několik setin procenta méně. Podíly vyhledávačů jsou přitom v dlouhodobějším měřítku takřka neměnné. V Česku zaujímá Google přibližně 78 procent trhu, zbytek tradičně připadá na domácí vyhledávače. Z celosvětového hlediska je nespornou zajímavostí Čína, kde většina uživatelů dává přednost domácí službě Baidu. Google je tak v nejlidnatější zemi na světě druhý se ztrátou přibližně 33 procent.

Celosvětové podíly vyhledávačů

Zdroj: google.com

Autor článku