Češi jsou na internetu jako ryby ve vodě

Společnost Gemius publikovala další ročník studie, která obsahuje souhrn poznatků o internetovém trhu v regionu střední a východní Evropy. Češi obsadili výbornou druhou příčku hned za Estonskem.
David Procházka 21. 1. 2010

Sdílet

Uvedená zpráva byla vypracována na základě výsledků, které poskytla společnost Gemius díky svým průzkumným službám. To umožnilo vytvoření aktuálního obrazu internetového trhu ve třinácti státech střední a východní Evropy.

Prohlížeče

Zpráva je rozdělena do tří částí, je v anglickém jazyce a má na 190 stran. Nejvyšší úrovní penetrace internetu se může pochlubit Estonsko, kde uživatelé internetu představují 68% populace nad 15 let. S výsledkem převyšujícím 60% se Česká republika dostává v seznamu na druhou příčku v předstihu před Lotyšskem, Slovinskem a Litvou, ale také před Slovenskem, Maďarskem a Polskem.

Česká republika se v průzkumu ukázala ve velmi dobrém světle. Pokud se na statistiky podíváme zblízka, pak zjistíme, že zdaleka nejvíce weby, které čeští návštěvníci navštěvují, jsou propojeny s portálem Seznam. Ať jde již o Seznam jako takový, případně o Mapy, Novinky apod.

Top weby

Další zjištění by se daly shrnout do těchto bodů: 

  • Muži mají na českém internet převahu 
  • Nejčastější věk českého uživatele internetu je mezi 25–34 lety 
  • Obvykle je český uživatel internetu středoškolsky vzdělaný 
  • Nejoblíbenějším prohlížečem je Microsoft Internet Explorer 
  • Nejčastějším operačním systémem je Windows XP 
  • Majoritní rozlišení monitoru je 1024×768

Pdf s kompletní zpávou najdete zde: Do you CEE?
 

Autor článku