Žádný systém není dokonalý a platí to i o pravidlech silničního provozu. Řada věcí, které se v realitě uplatňují každý den, není nikde popsána a vycházejí např. z lidské psychiky, smyslového vnímání či jiných univerzálně platných skutečností. Protože je v případě nehody obvykle vždy potřeba na někoho „svést“ vinu, mají odpovědné orgány občas velmi těžkou hlavu. Autonomně řízené auto tedy nemusí jen dokonale zvládat fyzikální výpočty a pravidla provozu, ale zároveň umět co nejvíce myslet jako řidiči jeho okolí.
Google Self-Driving Car
Aktuální nehoda se stala na kalifonské dálnice El Camino Real, kde auto Googlu zastavilo kvůli pytlům písku na vozovce. Nechalo předjet několik vozů a poté se snažilo rychlostí 3 km/h odbočit do jiného pruhu, přičemž jej rychlostí 24 km/h naboural přijíždějící autobus. Umělá inteligence automobilu prý předpokládala, že jej řidič autobusu pustí. Google prý paradoxně zrovna učil svoji AI předvídat chování ostatních řidičů, avšak v tomto ohledu došlo k nedorozumění, které se naštěstí obešlo bez následků. Nová verze softwaru již obsahuje pravidlo, že řidiči větších aut obvykle přednost nedávají.
Zdroj: engadget.com