Army of Two - zábava pro dva

Kooperativní akce ve stylu Smrtonosné zbraně s dvěma šílenci s hokejovými maskami, kteří si sé vražedné řádění dokáží opravdu pořádně užít. Pokud jste nalazeni na podobné vlně, račte číst.

Sdílet

Na dobré věci se počkat vyplatí. Něco podobného nám ostatně tvrdili i vývojáři Army of Two, když po prvních ohlasech škrtli vydání hry v listopadu a hodili ji zpátky do kotlíku. Tam ji vařili skoro půl roku a nyní nám ji konečně servírují. Army of Two rozhodně není špatná hra, nicméně nevidíme ty důležité změny, kvůli kterým se to celé dělo, vlastně ani nevidíme věci, které byly ještě v preview verzi – ty se asi vyvařili. Co nám tedy zbylo?

Army of Two rozhodně nemá ten nejlepší scénář, který jste kdy ve hře viděli, nicméně stále docela dobře funguje, hlavně v porovnání s náhražkou příběhu v Conflict: Denied Ops. Oceňujeme feeling akčních filmů 80. a počátku 90. let ve stylu Smrtonosné zbraně, kde se ústřední dvojice drsných hochů zamotá do zapeklité situace, a to jediné, co ji může vyřešit, je spousta vystřílených nábojnic a mrtvých nepřátel.

V podání Army of Two jde o Salema s Riosem, vojáky z povolání, kteří dostanou nabídku přejít do soukromého sektoru. Střílet teroristy nemusíte jenom pro zarostlého George, ale pro peníze, a to velice slušné. Jak je již ale u akčních klasik minulého století zvykem, věci se časem ukážou jinak a naši hrdinové se s tím musejí vypořádat po svém. A co zelené mozky umí nejlépe?

Tím stěžejním je stále hratelnost pro dva hráče, a to díky systémů Aggro, kdy jeden zaměstnává nepřátele palbou a druhý se tak pro ně stane neviditelným, aby je zlikvidoval ze zálohy. Celou hru však nebudete jenom střílet a obíhat, další kladné body totiž Army of Two dáváme za celkem variabilní mise, v nichž budete ničit nebezpečné rakety, zachraňovat rukojmí nebo bojovat s bossy. Dojde i na řízení vehiklů, které nám však přišlo trochu navíc.

Dobře funguje i systém finančních odměn, kdy při honbě za hlavním úkolem – například nějakým teroristickým pohlavárem, můžete plnit i mise vedlejší, díky nimž si přivyděláte na lepší zbraně, jejich vylepšení, slušnější brnění, nebo zajímavě pokreslenou masku. Bohužel právě zbraně, ačkoliv mají různé vlastnosti, jsou stále trochu nedotažené. Klidně si vystačíte jen s jedním typem.

Zřejmě díky tomu se autoři vykašlali na možnost sbírat zbraně od padlých nepřátel, což by se docela hodilo, jelikož nábojů je málo a mizí rychle. Ačkoliv se Army of Two tváří jako akčňák s bezednými bednami munice, opak je pravdou. Kooperace je jen částí úspěchu, tou druhou je přesná muška a poctivé rozdávání kulek každému nepříteli po jedné do palice.

Zajímavé jsou změny oproti listopadové preview/review verzi, kterou jsme si mohli osahat. Naprosto zmizela tolik proklamovaná oživovací minihra s krev nasakujícím tampónem a utíkáním před světlem na konci tunelu. Ne že by nefunguvala, ale zakrvácený tampón nebyl úplně nejlepším designérským nápadem. Ve finální verzi hry je vše omezeno pouze na držení akční klávesy. Podobně chybí i honička v bugině na začátku hry.

Najdeme i změny k lepšímu a to hlavně v grafice. Textury již tak drasticky nedoskakují a je na co se dívat, nicméně naše okolí by jistě sneslo větší míru detailu. Chválit můžeme i animaci pohybů. Vojáci nejenže pěkně pobíhají, plácají se po dobře odvedené práci nebo se naopak fackují, ale pěkně reagují i na zásahy a výbuchy, jež je odhodí stranou.

Jelikož hra jede pouze širokoúhle a ve splitscreenu je obrazovka rozdělena horizontálně, můžete mít s parťákem trochu problémy v orientaci. Nejde ale o nic, co by se nedalo překousnout. Hůř je to s kuriózním problémem – po připojení přes RGB kabel do klasické televize nám hra hlásila error, jako by měla problém s rozlišením 480. Podle EA je to však ojedinělý problém.

Poslední věcí, kterou se autoři chlubili, byl multiplayer, v němž se proti sobě na rozlehlém bitevním poli okupovaném umělou inteligencí řízenými nepřáteli postaví dva týmy o dvou členech, kteří musejí zachránit rukojmí. Zní to celkem zajímavě, ale výsledek osloví asi jen ty nejzarytější hráče Army of Two. Nemluvě o tom, že v době recenzování byl velký problém se do multiplayeru vůbec připojit.

Nakonec tedy nechápeme, jaké drastické změny v Electronic Arts udělali. Army of Two je bez debat zábavnější a pohlednější než nedávno recenzovaný Conflict: Denied Ops, nicméně nabízí jen slušně odvedený singleplayer s naprostou podporou kooperace dvou hráčů. I přes poměrně vysoké hodnocení jsme zklamaní.

Hodnocení

Slušná akce, kterou si užijete spíš ve dvou než sami. Nicméně i přes několik měsíců odkladů, nevidíme oproti preview verzi žádná vážná vylepšení.

+ Kooperativní singleplayer, variabilita misí, jako klasický akční film.

- Slabší multiplayer, krátká hrací doba, minimum změn k lepšímu.

Hratelně.cz hodnotí: 70 %

Souhrn

  • Jméno: Army of Two
  • Cena (Kč): 1 999
  • Lokalizace: manuál
  • Platforma: PlayStation 3,Xbox 360
  • Distributor: Electronic Arts ČR
  • Vydavatel: Electronic Arts
  • Výrobce: Electronic Arts
  • Žánr: Akce

Autor článku