Hlavní navigace

Apple konkuruje Googlu v reklamní branži

Společnost Apple ohlásila záměr vydělávat na reklamách ve svých mobilních přístrojích. Nová služba se bude jmenovat iAd a jistě se nebude líbit Googlu, který chystal rozšířit svůj byznys také na přenosná zařízení.
David Sillmen 11. 4. 2010

Sdílet

Že se sféry zájmu společností Google a Apple stále více překrývají, je už nějakou dobu známou věcí. Nyní dochází k dalšímu střetu, když Apple ohlásila záměr svou novou službou iAd obsadit reklamní trh na mobilních zařízeních, v nichž má v podobě iPod, iPhonu a iPadu velmi silné koně. Tím Apple útočí přímo na jádro byznysu Googlu, který chce v dohledné době rovněž zaujmout důležitou roli v reklamě na přenosných přístrojích.

Šéf a vizionář Applu Steve Jobs se nicméně domnívá, že strategie Googlu není pro mobilní zařízení příliš vhodná. A to proto, že budoucností v této oblasti je, že lidé budou většinu čas u trávit uvnitř různých aplikací a prohlížení webu budou věnovat méně času. Lidé prý používají specifické aplikace, které se samy napojují na internet a vyhledávají zde informace, které pak přehledně a k tématu servírují uživatelům. Na mobilech tak podle Jobse není a nebude příliš rozšířené klasické hledání, z něhož profituje právě Google.

Systém iAd by měl být spuštěn ještě letos a bude součástí iPhone OS 4.0. Měl by nabídnout možnost zobrazovat reklamu v aplikacích, přičemž šedesát procent z reklamního příjmu obdrží tvůrci aplikace, což pro ně jistě bude velmi lákavé. Například tvorba bezplatných aplikací tak dostane opravdový smysl a stane se byznysem. Uživatelé budou muset počítat s tím, že ve zdarma stažitelných aplikacích se jim bude zobrazovat reklama. A možná nejen v nich, systém půjde použít i v aplikacích placených, kde však hrozí odrazení zákazníků.

Zdroj: CNN

Autor článku

Něco jsme propásli?

Dejte nám vědět. Upozornit redakci Stahuj
Velice děkujeme za Vaše podněty