Konference WWDC 2013 byla pro Apple jistě velmi důležitou událostí, od níž si však pořadatelé slibovali spíše jen typicky pozitivní úžas fanoušků produktů s logem nakousnutého jablka. Opak je však pravdou a možná nejrevolučnější (či první revoluční) změna designu iOS od jeho premiéry v roce 2007 sklidila jen pár dnů po poskytnutí iOS 7 širší veřejnosti značně negativní reakce. Kritizován je především vzhled nových ikon, které navzdory proklamované jednotnosti prostředí nijak zvlášť do tohoto konceptu nezapadají.
Porovnání vzhledu iOS 6 a iOS 7
Starší verze iOS sázely na oblé ikonky s tzv. Glass Efektem ve své horní části, což byl zároveň jednotící prvek ikon většiny aplikací a systémových komponent. iOS 7 přišel v rámci „modernizace“ s jednoduššími a ploššími ikonami, které oproti předchozím verzím vynikají zpravidla tzv. gradientem, což je např. přechod od tmavšího odstínu barvy k světlejšímu. Problém je, že jednotlivé ikonky mají na svědomí zcela různé týmy, v čele s marketingovým oddělením.
Ikony aplikací iOS 6 a iOS 7
Některá „grafická díla“ tak vůbec nezapadají do klasické tvarové šablony a jiná mají např. opačný barevný přechod než jiné. Po negativních ohlasech však Apple veřejnost ujistil, že současná verze iOS 7 je určena především vývojářům pro účely testování a ve finálním vydání se může ještě leccos změnit. Fanoušci Applu tak musí věřit, že jejich námitky společnost vyslyší a do uvolnění upgradu na podzim 2013 ještě stačí sjednat nápravu.
Zdroj: thenextweb.com