Algoritmus Hummingbird ovlivní až 90 % výsledků Googlu

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Google ke svému patnáctému výročí přišel s novým vyhledávacím enginem Hummingbird, který by měl alespoň trochu ovlivnit naprostou většinu vyhledávacích dotazů. V provozu je sice již několik týdnů, ale firma se veřejně zmínila až nyní.
Martin Tábor 1. 10. 2013

Sdílet

K patnáctým narozeninám internetová vyhledávací jednička nedokázala přijít jen se zajímavým easter eggem a HTML5 hrou místo loga na hlavní stránce. Ostrého nasazení se dočkal i nový vyhledávací algoritmus Hummingbird (Kolibřík), což je i bez znalosti dalších údajů na první pohled věc mnohem významnější. Modernější vyhledávací algoritmus je údajně v provozu již cca měsíc, ale Google se o něm na oficiálním blogu rozpovídal až k oficiálnímu výročí vzniku společnosti. Sice nejde o nic převratného, ale novinka opět posouvá schopnosti vyhledávače o kus dále.

Vyhledávač Google – jak šel čas

Poslední srovnatelně velká změna ve vyhledávacím „backendu“ se odehrála v roce 2010, a to v důsledku příchodu algoritmu Caffeine. Právě ten se staral o vyhledávání na Googlu ještě donedávna. Co si sám Google od nového „Kolibříka“ především slibuje? Zásadního vylepšení doznala funkce Knowledge Graph, která se stará o inteligentní vyhodnocení zadaných dotazů. Když se tak Googlu zeptáte např. na některou známou osobnost, rovnou o ní zobrazí základní informace a např. i fotografii. Stejně tak dokáže interpretovat výsledky  např. u výrobků, kde zobrazí jejich parametry. Pravdou je, že funkce zatím rozhodně nefunguje všude a také ne vždy spolehlivě. Cílem Hummingbirdu je tedy opětovné zlepšení umělé inteligence a relevance výsledků.

Zdroj: blogspot.com

Autor článku