Přesun zákazníků z kamenných obchodů na digitální platformy šířící hudbu za menší poplatky trval dlouho a zdálo se, že hudební průmysl má před sebou chmurné vyhlídky. Přispěly k tomu i samotné hudební společnosti, které svými protipirátskými ochranami zákazníky silně odrazovaly.
Digitálně nejprodávanější songy roku 2010 – v milionech kopií
Mnohé z nich se takzvaných DRM stále drží, situace se však zlepšuje. Přesto International Federation of the Phonographic Industry (IFPI) tvrdí, že pirátství hudby je stále největším problémem branže. Pravdou nicméně je, že lidé už se naučili masivně kupovat levné songy po internetu a nelegálně je kopírují méně než třeba filmy či počítačové hry.
Ostatně i tvrdá data jsou poměrně pozitivní. Ze zprávy IFPI vyplývá, že 29% celkových prodejů hudebních produktů je prováděno digitálně, tedy přes internet na jedné z více jak 400 licencovaných platforem. Celkem je na těchto platformách k dispozici více jak 13 milionů hudebních skladeb. Obrat z digitálních prodejů za loňský rok činil 4,6 miliard euro.
Zdroj: IFPI